7 tips voor een succesvolle sponsorwerving

Familie Trihartlon is een sponsorevenement voor de Hartstichting. De deelnemers zetten zich hard in om 100 euro op te halen per team. Lees de 7 handige tips voor het sponsorwerven en ga vandaag nog aan de slag! 

Tip 1: Maak een actiepagina aan
Zet persoonlijke foto’s op je actiepagina en vertel waarom je meedoet. Een persoonlijk verhaal levert meer donaties op. 

Tip 2:  Eerst een paar donaties, dan je actie verspreiden
Vraag je familie en beste vrienden eerst persoonlijk om een donatie te doen, voordat je je actie verspreid. Bedank mensen in het openbaar hun donatie. Anderen zullen het goede voorbeeld volgen.

Tip 3: Deel jouw actie op social media
Vertel op je op social media regelmatig hoe het staat met je actie. Zo houd je mensen aangehaakt bij jouw actie.

Tip 4: Vertel het persoonlijk
Vertel het op je werk, school, vereniging, in de kantine en feestjes en vraag ze meteen om jouw actie te bekijken en te sponsoren.

Tip 5: Vraag bedrijven om je te sponsoren
Je werkgever, een goede klant, een fijne leverancier. Als dank kan je daarover een speciaal nieuwsbericht schrijven en verspreiden met hun naam daarin. Of hun logo als afbeelding plaatsen op de teampagina. 

Tip 6: Winkeliers en supermarkten betrekken
Vraag aan winkeliers of je bij de kassa een spaarpot mag zetten voor je actie. Leg hier een stapeltje flyers bij met een leuke foto en kort je boodschap. Bij supermarkten kan je vaak wel een statiegeldzuil plaatsen! 

Tip 7: Blijf mensen herinneren! 
Niet iedereen doneert meteen. Stuur daarom een herinnering als ze nog niet hebben gedoneerd. De aanhouder wint!

Aan de slag!
Schrijf je nu in voor de Trihartlon en start jouw sponsoractie!


Ja, ik doe mee